Har du frågor kring din bostad?
Felanmälan fastigheten
Akuta fastighetsärenden
Är felet akut? Ring SBCs kundtjänst vardagar kl 07-16: 0771-722 722, övriga tider ringer du till jouren: 013 – 12 55 01.
Observera att eventuell kostnad för jour/åtgärd bekostas av lägenhetsinnehavare/beställare. Icke-akuta ärenden av gemensamma ytor måste anmälas genom styrelsen. Vid akuta fel, kontakta alltid kundtjänst. Akuta fel kan till exempel vara fel på elanläggningen i lägenheten, stopp i toalettstolen, stopp i golvbrunn med stigande vatten eller vattenläckage.
Vid akuta fel övrig tid kontakta jouren. Observera att bostadsrättsinnehavaren enligt bostadsrättslagen ansvarar för bostadens inre underhåll. Gränsdragningen finns specificerad i föreningens stadgar.
Icke-aktuta fastighetsärenden
Gemensamma ytor / huset / utanför lägenhet: Styrelsen, styrelse [a] brfpaletten.se
Egen lägenhet: Gör en felanmälan genom att fylla i formuläret på kundportalen SBC Hemma eller ring SBCs kundtjänst på telefonnummer 0771-722 722.
Observera att eventuell kostnad för jour/åtgärd bekostas av lägenhetsinnehavare/beställare. Icke-akuta ärenden av gemensamma ytor måste anmälas genom styrelsen.
Övrigt
Felanmälan bredband/TV/telefoni
Telia Kundtjänst
Tel: 900 200
Webbsida: telia.se/privat/kontakt
Tekniska Verken
För att kunna slänga era soppåsar behöver ni en tagg som ger er tillgång till sopsugens inkast. Två taggar delas ut till varje hushåll i samband med att ni tecknar abonnemang hos Tekniska Verken. Vid borttappad tagg kontakta Kundservice.
Tel: 0771-25 26 27